Palautuskäytäntö

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta Voimapuodille. Virheilmoituksen saatuamme neuvottelemme asiakkaan kanssa sopivasta ratkaisusta.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Maksutavan ollessa luottokortti, hyvitetään palautus luottokorttilaskullesi.

Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

Reklamaatiot viallisten, kadonneiden tai väärien tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, se on vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme.  

Suomeen toimitetut lähetykset

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Palautus on ilmaista Suomen sisällä. Voit palauttaa tilauksesi DHL:n kautta. Pakkaa ja pehmusta lähetys huolellisesti. Laitathan mukaan ainakin nimesi sekä tilausnumeron, jota palautus koskee.

Palautus DHL:n kautta 

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin sovimme palautuksesta yhdessä.

Palautus myymälään 

Voit palauttaa tuotteen myös myymälään. Huomaathan, että pääsääntöisesti maksu palautetaan verkkokaupan asiakaspalvelun kautta muutaman päivän viiveellä samalla maksutavalla, jolla tilaus maksettiin. 

Ulkomaille toimitetut lähetykset

Mahdollinen tuotteiden palautus tapahtuu asiakkaan omalla kustannuksella eli maksuton palautusoikeus ei päde ulkomaan toimituksissa. Suomen ulkopuolelta tulevissa palautuksissa ota yhteys asiakaspalveluumme. Useimmiten lähetyksen voi palauttaa joko pyytämällä kuriiripalvelua noutamaan palautettava lähetys kotiovelta tai toimittamalla paketti kuriiripalvelun noutopisteeseen. Asiakaspalvelumme neuvoo sinulle palautustavan toimitusmaan perusteella. Huomaathan, että palautus tapahtuu asiakkaan omalla kustannuksella. 

Yritysasiakkaiden palautukset

Palautusehdot eivät koske Voimapuodin yritysasiakkaita. Jos sinulla yritysasiakkaana on tarve palauttaa tilaus tai osa tilauksesta, niin ota yhteyttä asiakaspalveluuumme.

Paketin noutamatta jättäminen

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Mikäli pakettia ei noudeta veloitamme 20 euroa.